Skip to main content
Shaping Europe’s digital future

Možnosti vyhledávání

Výsledky vyhledávání (11)


VIDEO |
HofladenBOX: Bavorská vítězná digitální platforma podporuje venkovské podnikání prostřednictvím fondů EU

On-line tržiště platformy HofladenBOX propojuje malé místní výrobce se zákazníky s cílem podpořit venkovské podnikání v bavorském okrese Fürth. „Chtěli jsme změnit způsob, jakým nakupujeme naše potraviny,“ vysvětluje Mareike Schalk, která založila HofladenBOX s Birgitem Wegnerem z fondů iniciativy LEADER. Vytvoření místního trhu snižuje náklady a emise a podporuje rozvoj této venkovské oblasti pracovními místy a lepšími službami. Konektivita má pro HofladenBOX zásadní význam: „Aby venkovské oblasti zůstaly atraktivní, je důležité mít stejnou konektivitu jako ve městech.“

TISKOVÁ ZPRÁVA |
Projev o stavu Unie: Komise navrhla Cestu k digitální dekádě, aby se dosáhlo digitální transformace EU do roku 2030

Komise tento týden navrhla Cestu k digitální dekádě, konkrétní plán pro dosažení digitální transformace naší společnosti a hospodářství do roku 2030. Navržená Cesta k digitální dekádě stanoví konkrétní mechanismus plnění digitálních ambicí EU vytyčených pro rok 2030. Zavede řídicí a správní rámec založený na ročním mechanismu spolupráce s členskými státy, aby byly na úrovni Unie naplněny cíle digitální dekády pro rok 2030 v oblasti digitálních dovedností, digitální infrastruktury a digitalizace podniků a veřejných služeb. Tento plán má také určit a realizovat rozsáhlé digitální projekty, na

FACTSHEET / INFOGRAPHIC |
e-Commerce in the EU: How you can make the most out of it as a consumer

The Internet has transformed the way we shop. However, persistent online barriers prevent us from enjoying the full access to the goods and services being offered by businesses in the EU. Since the launch of the Digital Single Market Strategy in May 2015, the European Union has been working to break down these barriers. This factsheet summarises what the EU has been doing to boost e-commerce and to create new opportunities for consumers, turning the Digital Single Market into a reality.

FACTSHEET / INFOGRAPHIC |
Ending unjustified Geoblocking: a short guide for online traders

On 3 December 2018, new rules on geoblocking will enter into force. These measures part of a wider packet of measures under the Digital Single Market Strategy, aimed at boosting cross-border e-commerce in the European Union. These rules will ensure better access to goods and services offered online, create greater certainty for business and build trust amongst consumers and reduce transaction costs and the administrative burden for businesses.

FACTSHEET / INFOGRAPHIC |
Ending unjustified Geoblocking to boost online shopping in the EU

Geoblocking makes it hard for online shoppers to buy from a website based in another EU country. This is why, in 2016, the European Commission proposed new rules to end discrimination on the basis of nationality or place of residence, as part of the Digital Single Market strategy. The new rules – which will enter into force as of 3 December 2018 – will ensure that consumers no longer face unjustified barriers such as being re-routed back to a country-specific website, or having to pay with a debit or credit card from a certain country.

NEWS ARTICLE |
Rules against unjustified geoblocking enter into force

The new rules against unjustified geoblocking entered into force on 22 March 2018 and will be a reality for citizens as of 3 December 2018 – they will be able to find the best deals online when buying goods and services across the EU without being discriminated based on nationality and residence.