Skip to main content
Shaping Europe’s digital future

Opțiuni de căutare

Rezultatele căutării (11)


PRESS RELEASE |
Comisia publică un model pentru gatekeeperii DMA pentru obligațiile lor de raportare cu privire la tehnicile de creare de profiluri ale consumatorilor

Astăzi, Comisia a publicat modelul de raportare privind tehnicile de stabilire a profilului consumatorilor și auditul independent al acestor rapoarte. Gatekeeperii sunt obligați să prezinte Comisiei rapoartele ca parte a obligațiilor care le revin în temeiul articolul 15 din Actul legislativ privind piețele digitale (DMA).

VIDEO |
HofladenBOX: Platforma digitală premiată a Bavaria stimulează întreprinderile rurale cu fonduri UE

Winner 2021 Rural Inspiration Awards Winner, piața online a platformei digitale HofladenBOX conectează micii producători locali cu clienții pentru a stimula afacerile rurale în districtul Fürth, Bavaria. „Am dorit să schimbăm modul în care ne achiziționăm alimentele”, explică Mareike Schalk, care a fondat HofladenBOX cu Birgit Wegner utilizând fondurile LEADER ale UE. Crearea unei piețe locale reduce costurile și emisiile și sprijină dezvoltarea acestei zone rurale prin crearea de locuri de muncă și îmbunătățirea serviciilor. Conectivitatea este esențială pentru HofladenBOX: „Pentru a menține

PRESS RELEASE |
Starea Uniunii: Comisia propune o cale către transpunerea în realitate a deceniului digital pentru a realiza transformarea digitală a UE până în 2030

Comisia a propus săptămâna aceasta o cale către deceniul digital, un plan concret de realizare a transformării digitale a societății și a economiei noastre până în 2030. Calea propusă către transpunerea în realitate a deceniului digital va transforma obiectivele digitale ambițioase ale UE pentru 2030 într-un mecanism concret de punere în aplicare. Va fi instituit un cadru de guvernanță bazat pe un mecanism anual de cooperare cu statele membre în vederea realizării obiectivelor urmărite de Uniune pentru 2030 în cadrul deceniului digital în domeniile competențelor digitale, infrastructurilor

FACTSHEET / INFOGRAPHIC |
e-Commerce in the EU: How you can make the most out of it as a consumer

The Internet has transformed the way we shop. However, persistent online barriers prevent us from enjoying the full access to the goods and services being offered by businesses in the EU. Since the launch of the Digital Single Market Strategy in May 2015, the European Union has been working to break down these barriers. This factsheet summarises what the EU has been doing to boost e-commerce and to create new opportunities for consumers, turning the Digital Single Market into a reality.

FACTSHEET / INFOGRAPHIC |
Ending unjustified Geoblocking: a short guide for online traders

On 3 December 2018, new rules on geoblocking will enter into force. These measures part of a wider packet of measures under the Digital Single Market Strategy, aimed at boosting cross-border e-commerce in the European Union. These rules will ensure better access to goods and services offered online, create greater certainty for business and build trust amongst consumers and reduce transaction costs and the administrative burden for businesses.

FACTSHEET / INFOGRAPHIC |
Ending unjustified Geoblocking to boost online shopping in the EU

Geoblocking makes it hard for online shoppers to buy from a website based in another EU country. This is why, in 2016, the European Commission proposed new rules to end discrimination on the basis of nationality or place of residence, as part of the Digital Single Market strategy. The new rules – which will enter into force as of 3 December 2018 – will ensure that consumers no longer face unjustified barriers such as being re-routed back to a country-specific website, or having to pay with a debit or credit card from a certain country.

NEWS ARTICLE |
Rules against unjustified geoblocking enter into force

The new rules against unjustified geoblocking entered into force on 22 March 2018 and will be a reality for citizens as of 3 December 2018 – they will be able to find the best deals online when buying goods and services across the EU without being discriminated based on nationality and residence.